Oidentifierad Höst

Hösten 09
För första gången på länge länge har jag något framför mig som jag inte vet hur man hanterar. Visst, klart jag förstod att det skulle hända någon gång, ingen kan ha så mycket tur, inte ens jag. Som redan haft mer tur än någon annan jag känner inom området. Det skulle nästan inte var rättvist att jag skulle få ännu en höst full av närhet!

Det är nämligen såhär, detta säger jag nu med förhoppning om att det inte låter som skryt, att detta är första hösten på en ganska bra tid som jag inte har någon självklar människa att vara nära. Ingen att pussa eller krama på. Hösten 09, Hösten då jag är bara min egen. Jag är ganska brutalt dåligt att vara min egen. Allmänt är jag dålig på att bryta vanor; tränar jag inte blir jag deppig, jobbar jag inte blir jag rastlös, dansar jag inte får jag överskottsenerig och gör det ändå. Konstigt nog har denna tiden för mig själv inte varit lika svår som jag trott. Jag har njutit av att enbart fråga mig själv innan jag gör planer. Att slippa pussla och vrida och vända på varje timme för att hinna med mina och andra hälftens intressen.Att göra bara det jag vill när jag vill. Möjligheten att komma andra så mycket närmare för att jag har tid att vara mer med dem.

Allt har dock en baksida. Även detta. Visst är det jobbigt att telefonen är tystare än vanligt och att cylinderkudden tar upp platsen i sängen som kunde använts av någon annan. Eller hur fingrarna vill pilla med hår, nackar, andra fingrar varje gång jag plantar mitt ass i soffan. Och sanningen att säga, NEJ det hjälper inte att pilla på tjejkompisarna, sorgligt men så är sanningen. Även om det dämpar lite kanske så är det verkligen inte samma sak. Välmanikerade lena händer är väl mysigt visst men de kan aldrig mäta sig med ett par sträva händer som alltid är större och varmare än mina.

Så nu när jag är här vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Hösten 09 blir en utmaning. För trots att jag vill ha närhet vill jag inte alltid ha den och farmför allt inte bara ge mig ut och skaffa den. Fram tills jag hittar någon jag kan stå ut med ett tag får jag väl lägga i en ny växel och pilla på, krama och massera mina kära vänner tills de inte vill veta av mig mer ^^

Over and Out
Nu ska jag på bio







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0