Allt det där som du kan ge mig

Jag vaknade inte en dag och bara insåg att jag saknar dig. Det var snarare något som kom smygande och överraskade mig. Jag trodde länge att jag bara ville vara för mig själv. Ju mer jag såg av killar ute desto mindre ville jag hålla din hand eller känna dina läppar mot min hals på dansgolvet. Inte bara för att jag aldrig levt detta livet innan, med fester, gratisdrinkar och ett nytt par mjuka läppar så gott som varje helg. Nej det var inte bara fåfänga som gjorde att jag tog avstånd från dig, det var också förfärelse över hur andra uppförde sig när de var ute. Som när kvällens läppar egentligen inte fick möta mina, för att de tillhörde någon annan. Eller när armen som drog mig närmare på dansgolvet, pressade mig mot en kropp som senare skulle gå hem och skeda med sin flickvän. Om så många andra pojkvänner sviker, vem är jag att tro att du skulle vara annorlunda?

Jag måste tro det, för annars finns det ingen mening med att ens försöka. Och försöka ska jag för jag vill verkligen ha dig nu.

Jag vill kunna kalla dig min och ha ensamrätt till dina läppar,
vill vara outnänmd och självklar shotgun i din bil,
vill ha din lukt i min kudde,
ha dig som bakgrund på min laptop
ta kort med dig i fotoautomater


Jag vill skriva ett hjärta efter ditt namn i mina kontakter,
vill presentera dig för alla mina vänner,
vill kyssa dig mitt på stan och inte bry mig om någon tittar,
vill fläta samman våra händer och kroppar,
ligga vaken och prata med dig hela natten

Jag vill ändra min Facebookprofil till "I ett förhållande med...."
vill känna dina läppar mot min hals på dansgolvet,
ha dina armar runt mig på natten
vill massera dina händer framför en halvbra film
vill sitta på mitt tak och prata med dig i telefon när solen går ner

Jag vill att du kramar mig som om du aldrig vill släppa
att du skickar sms mitt i natten bara för att säga att du älskar mig
att du respekterar mig och inte steker mat i smör
att du kommer överrens med min familj och inte bli rädd för att vi är galna
att du tittar när jag uppträder med kören, sitter längst fram och ler när jag sjunger
att du låter mig ta plats i ditt liv och att du tar plats i mitt
vill att du leker med mitt hår och pussar mig på huvudet
att du stöttar mig när jag försöker mig på svåra saker som är viktiga för mig
att du åker snowboard med mig och krigar med mig i snön


Jag vill att du är det bästa som hänt mig, någon jag alltid kan lita på, den enda person som jag aldrig blir trött på.

Men mest av allt vill jag att du hittar mig... För jag vet att om man letar efter kärlek hittar man den inte, så jag kommer inte jaga dig. Istället väntar jag här med spänning tills du kommer fram och möter mig.
Och när vi träffas, när jag får se vem du är, då vet jag att det kommer kännas helt rätt

Untill then <3



                                    
 
 



Kommentarer
Postat av: kay

åh du skriver så fint emma. fan. jag vill ha dig som min pojkvän?!?! ;D <3

2010-08-07 @ 00:05:52
Postat av: Undertecknad

Moahah get in line sugar ;) <3 men tack

2010-08-14 @ 12:31:16
Postat av: Bubbles

Asså.. första gången jag läser här du vet.. tyckte det var skitfint och struntar i om det är gay.. haha, du ramar in det fina perfekt! :)

2010-08-18 @ 21:31:33
Postat av: Undertecknad

Hahah du är för söt Bubblor :) Nästan så att jag inte blir arg för att du inte besökt min blogg innan...bara nästan ;)

2010-08-23 @ 12:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0