Up up and away

Här är jag nu. I ingenmansland. Har inga tider förutom de jag själv skapar. Efter ett liv som alltid anpassats efter scheman andra gjort åt mig, deadlines någon annan satt upp, är jag fri. Det är nu jag borde breda ut mina vingar och pröva dem för första gången. Segla över städer och landa där jag vill. Gira höger, vänster, dyka och göra vilda looper i skyn.

Men det gör jag inte. Likt en liten liten fågelunge tvekar jag på kanten. Inspekterar mina vingar och tycker nog att fjädrarna ser lite klena ut. Att de andra verkar klara det övertygar mig inte, men det finns ingen tid att vänta längre. Jag når aldrig toppen om jag inte försöker. Nu böjer jag knäna och flaxar prövande. Ett tu tre, på det fjärde ska det ske... Må det bära eller brista, nu flyger jag

Kommentarer
Postat av: Loviiiiiiiiiiiisa

Du är fin gumman jag tvivlar inte en sekund på att du kommer sväva stoltast av alla däruppe bland molnen! <3

2010-09-15 @ 23:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0