Ny start med nya tag

Sådär ja! Då har jag flyttat tillbaka mitt liv till mitt rum. Passat in varje barnbok och sparad teckning i bokhyllan, lagt skivorna i ordning i lådorna och fluffat till kuddarna på sängen. Att jag även lyckats packa upp så smart att jag fick en låda över till stapelvaror såsom hårspray, BUS och smink jag inte använder till vardags gjorde, pinsamt nog, nästan min dag...

Jag har organiserat mina tidningsfack med sådant jag vill läsa, och sånt som jag borde. Böckerna står på hyllplan ordnade i en speciell rang. Högst upp: böcker som är kult, sedan de jag tycker mest om tätt föjt av de som jag tror att andra tycker mest om. Nu undrar ni säkert varför jag tror att detta skulle vara intressant att läsa, vilket jag ärligt talat inte tror... Det är knappt så att jag tycker att det är värt att nämna ens. Men det känns så skönt att få organisera om med verkliga ting som omväxling. Det får mig att sluta tänka på den ändring jag måste göra hos mig själv. Starting tomorrow ska jag träda in i ett nytt tankesätt och ett annat sätt att vara.

Det skrämmer mig lite att stå framför denna utmaning för tänk om jag skulle misslyckas? Skulle jag då förlora allting som jag kämpat så hårt för att få? Samtidigt som jag tvekar vet jag att jag förtjänat detta. För jag är duktig, ja jag är tamejfan riktigt bra! Jag har visat det förr och jag ska göra om det igen om jag måste. När de inte trodde på mig visade jag dem hur fel de hade. Jag gör det nu en gång till. För i min värld räcker det inte att vara bra hela tiden. För att använda Lisebergs slagord, Den som slutar att bli bättre slutar vara bra. Därför siktar jag på att bli bra mycket bättre än bäst.
So long, ni ser mig på toppen...

Det ska tilläggas att man lär sig så mycket om sig själv när man röjer. Ikväll lärde jag mig att jag faktiskt räddade livet på någon när jag var yngre. Det visste jag inte ens då. Jag vet nu också att jag har på tok för många strumpor, även efter att ha slängt de fula...

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0