Att vara vuxen?

Jag har facinerats, förundrats och äcklats av er den senaste tiden. Hur kan ni vara sådana ögontjänare? Hur kan ni så blindt följa orden "Det man inte ser, lider man inte av"? Kanske är det sant att den ni borde vara ärliga och trogna mot inte märker, eller ens känner av vad ni har gjort. Kanske lider inte han eller hon på grund av det löften dni bryter och har brutit. Men varför lider inte ni!?

Jag blir rasande. Att en kille klämmer på mig när han sitter brevid i soffan på Bryggeriet mest hela tiden kan jag leva med. Att han kallar mig för extremt snygg tjej och kysser mig på kinden och vill avancera har jag inga problem med, mer än att det är lite cheesy. Men att han sedan addar mig på Facebook och hans Logg visar att han har ett förhållande med nån tjej som är lyckligt ovetande om vad han gör när hon inte är med...det har jag riktigt stora problem med!

Jag blir rasande. Inte bara för vad han gör mot henne utan i vilken sits han sätter mig i. Jag är inte en betraktare, jag sitter inte snällt brevid med benen i kors och betraktar sånt jag inte gillar. Men å andra sidan skäms jag också över honom. Hatar att jag inte ifrågasatte, men vem gör det? Vem skulle anta något annat än att han var en vuxen människa med tillräckligt hög IQ nivå och moral att själv fatta rätta beslut?

Jag antar att några inte blir mogna ens när de precis fyllt arton... Vissa kanske aldrig

Det värsta är ändå att jag tappar tron på Kärlek. Är det såhär killar beter sig när de är ute, då vill jag inte ha någon. Hur ska jag kunna lita på någon när jag ser hur de beter sig när deras andra hälft inte ser på? Dör respekten i samma veva som vakten nickan godkännande och släpper in? Stannar det på utsidan och fryser tills vederbörande stapplar ut igen, andas in det, ryser och skyndar sig hem. Kramar och myser lite extra med sin bortglömda partner innan de somnar. Som för att göra bot för sitt ruttna beteende.

Tro det eller ej, men det räcker inte för mig...
Jag är på jakt efter den äkta varan och finns inte den att hitta. Då är jag faktiskt hellre utan...

'Till then <3






Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite aggressiv ton de senaste inläggen, kan de bero på att bästa komenteraren mest chillat på stranden de senaste veckorna? Bara en liten tanke som for igenom mig ;)

2010-01-08 @ 22:26:33
Postat av: Anonym

Hahah jag tror att det är därför ;) Step it up nu my number one fan, jag svarar till och med på din kommentar nu ^^

2010-01-11 @ 23:15:04
Postat av: Anonym

rabiessåret har börjat klia. berättade jag? :P

2010-01-14 @ 18:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0